Browsed by
Dag: 24 november 2012

Besök på Western Approach

Torsdagen började med ett besök på GKN Aerospace Western Approach. Western Approach är en modern och högteknologiskt anläggning med ca 300 anställda, och tillverkar vingbalkar av kompositmaterial till flygplansvingarna till mestadels Airbus A350. Denna anläggning samt den i Filton tillhörde tidigare Airbus, och har nu tillhört GKN koncernen i ca 3 år.

På Western Approach

Efter besöket på Western Approach åkte vi tillbaka till Filton, där vi fick prata med en kvinna om hur de marknadsför sig mot studenter, vilket hör ihop med vår traineeuppgift.

Under eftermiddagen fick vi en presentation av 2 killar om LEAN, vad det är, hur det fungerar och hur de gör för att implementera det i Filton och Western Approach. En av LEAN-killarna, som heter Tim, frågade oss om han kunde visa oss runt i Bristol efter jobbet, vilket vi nappade på direkt.

Efter jobbet åkte vi till Bristol där vi mötte upp Tim. Dock hade vi inte vädret med på vår sida denna kväll då regnet öste ner. Då vi inte är i Bristol så ofta och med en privat guide, så bestämde vi oss för att trotsa regnet och vandra runt i centrum och kanalen. Efter den lilla rundvandringen tog Tim med oss till första anhalten; en pub, för att komma undan regnet och torka till.

Första anhalten på kvällen blev en mycket trevlig pub

Vid det här laget var vi ganska hungriga, vilket gjorde att vi bagav vi oss till anhalt nummer två; en restaurang.

Tim berättade för oss att Bristol är känt för sin cider, och tog med oss till anhalt nummer tre; en flytande cider pub.

Vi provade på brittisk cider, vilket Bristol är känt för.

Sammanfattninsvis kan vi säga att vi hade en mycket intressant och lärorik dag på Western Approach och Filton, och en mycket trevlig kväll med Tim i Bristol.