Viritual Reality

Viritual Reality

Hej!

Vi har nu alla sedan några veckor tillbaka börjat på våra nya rotationer. Jag gör en rotation hos en verkstad som heter Rotatives där man tillverkar roterande delar till motorer. Normalt sett så är kraven och toleranserna väldigt hårda för komponenter till motorer, roterar även delarna så blir det ändå tuffare! Har insett att det är väldigt coolt att kunna tillverka saker till så hög precision.

I tisdags (30e April, även känt som valborgsmässoafton) så hade vi en ”Two thirds”-granskning av ett projekt vi traineer har fått i uppdrag av våra chefer. Det rör sig om ett Viritual Reality (VR) projekt där man får uppleva GKN Aerospace på ett väldigt modernt sätt, mer om detta kommer när projektet är klart! Vår leverantör har i alla fall jobbat med detta projekt och utvecklat det till ca 66 %, vi fick ge feedback på huruvida saker och ting skulle ändras, förbättras eller tas bort. Något som jag tror vi alla känner är att det känns väldigt häftigt att såhär tidigt i karriären få ha leverantörskontakt och ansvara för att produkten blir som tänkt.

Studion hade även med sig lite exempel på hur man kan använda VR i tillverkning och träningssyfte. Ytterligare hade de med sig Microsoft Hololens vilket är Mixed Reality (MR) headset även känt som Augmented Reality (AR). Vi passade därför på att bjuda in några personer inom produktion som vi trodde skulle vara intresserade och kunna ta med sig idén om att använda sig av liknande utrustning i framtiden.

 

Stefan Smith testar den senaste versionen

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.